17 July 2012

Roundabout

Assalamualaikum/Salam sejahtera..Salam selasa,

Semalam aku cuti (balik kampung). Hari ni pun rasa macam nak EL memandangkan my husband memang apply cuti sampai hari ni. Tup-tup ada dengan bunyi sms kat handphone aku..Alamak ofis mate aku ke??

O ye..betul tekaan aku. Ofis mate aku EL pulak hari ni. So, aku kena keje la. Takpe la. Baju pun dah di'iron'. Cuti pun dah tak banyak..Keje je la..Biar my husband duk sorang2 kat rumah sidai kain..(kain yang tak basuh dari kampung)..hehe

Ni nak cerita kekecohan pasal roundabout yang baru dibina kat daerah Maran (kampung aku le). Ramai yang hampir accident termasuk la aku..Alhamdulillah panjang umur lagi sampai ke hari ni. 

Orang kampung mana la biasa dengan roundabout ni. Jalan yang dah elok lagi nak kasi kecoh pulak..tak tau pihak majlis daerah ni..tak faham aku..menyusahkan lagi ada la.. Harap dengan adanya roundabout ni, takde la kehilangan nyawa..

Silap jalan sikit, terus ke jalan besar..padahal nak ke bandar tu je..PENING..tak de masalah, ditambah masalah pulak..

Memang roundabout ni baru siap 70%. Mungkin la orang tak guna sgt. Tapi ada jugak yang dah guna. So, kalau dua2 jalan dah guna.. tak ke bertembung..KEJE GILER..

Kalau semua patuh ikut roundabout..memang tiada accident la.. Aku tak sabar nak tengok roundabout ni siap sepenuhnya..apa akan jadi???

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...