11 April 2014

Ubat Bisul @ Herba Cina


Busy bebenor tuan blog ni...baru nak update benda yang dah bersawang ni...tak sempat dah nak berblog..masa yang ada banyak dihabiskan dalam bilik fail..Haaa aku dah ada bilik fail sendiri tau..so, kalau aku takde kat tempat tu, bos pandai la cari aku kat dalam bilik fail..

Ok berbalik kepada gambar di atas, ni ubat untuk sakit bisul. Sejak 2 menjak ni asyik kena bisul je..Bukannya kecik, besor mak aiiihhh..sakit sungguh..sampai terhencot.

Suatu hari tu, aku google kedai herba cina dengkil...nasib baik ada..aku call kedai tu tanya area mana n then aku terus gi kedai tu..

Cara menggunakan ubat tu senang je. Campurkan sedikit air bagi biji2 tu melekat..pastu tepek kat keliling bisul. In Shaa Allah bisul cepat pecah/masak. So, cepat la sembuhnya..

Nama ubat ni aku tak ingat...so, abaikan..

7 comments:

  1. blh tahu tak nama herba ini dan dimana blh dapat?

    ReplyDelete
  2. Kat Dengkil area belakang KFC..
    Nama kedai : Kedai Ubat Siong Fai

    ReplyDelete
  3. Sya pon kena bisul kt betis .. skrg tengah tampal biji alim .. nanti biji alim akan mengecut dan bisul pon pecah

    ReplyDelete
  4. Ada 1 lagi UTK bisul ... Koyak katak nama nya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...