22 March 2013

Dugaan Hidup

Assalamualaikum/selamat pagi
Mesti ramai kawan-kawan terperasan kat status fb aku 3 hari lepas..

Aku melepas geram di fb untuk meluahkan apa yang terpendam... kalau nak tanggung sendiri, memang tak tertanggung..takut lain pulak jadinya..

Berdoa..itu sudah semestinya..

Tapi aku dah delete status tersebut..Dugaan ini sangat besar untuk aku terima..Aku redha..

Aku bukan nak aibkan sesiapa dalam hal ni..Itu kenyataan yang aku lalui bertahun-tahun..Dulu mak abah memang tak sukakan dia..tapi sekarang nampak berbeza..Mak abah tunduk pada dia..apa dia buat semuanya betul..Apa yang dia dah buat kat mak, abah, kakak sebenarnya?

Aku taknak la kerana dia seorang, keluarga kami hancur..

Jauhkanlah dari semua itu..

Kerana dia jugak la, aku berpantang di rumah mak mertua..time si kakak dan si abang, aku berpantang di rumah MIL..sebab aku memang tak boleh tengok muka dia..benci sebencinya..Aku tau mak terasa..

Bukannya itu keinginan aku pun.. Selagi dia masih bermaharajalela di rumah mak, keluarga kami takkan aman..Dengan adanya kawan-kawan,saudara mara,adik yang sokong aku dari belakang, aku jadi kuat untuk menerimanya..Bukannya aku taknak maafkan dia..Nabi pun ampunkan umatnya, inikan manusia.. Tapi dah berkali-kali buat..tak termaaf dah..

Sekarang pun abah dah buat keputusan untuk gadai tanah.. Abah pun dah gi bank untuk urusan tersebut. Nak halang pun dah tak boleh..Sebab tu tanah abah.. Kalau beria-ia sangat halang, nanti dituduhnya kita nak kan tanah tu..So, aku biar je la..

Dan aku harap dia bayar balik duit tu kat abah, walaupun aku memang sedikit pun tak percaya dengan janji manisnya tu. Kalau tak bayar, dia tau la langit ni tinggi rendah.. Dan harap ada black n white dgn pihak yang meminta wang tersebut.. Buat la buat di balai..biar ramai saksi..supaya pihak sana tak minta duit lg.  Harap sangat duit yang banyak tu  bukan plan dia dgn makwe nya..

"Mak, abah, kakak....aku minta maaf!!!" Aku akan cuba pulihkan keadaan..Aku janji.."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...