15 February 2013

Bubur Kepit Hidung


Assalamualaikum...selamat petang..

Boringnyer..

Pernah dengar tak nama makanan "Bubur kepit hidung"? Yes or No?

Ni menu kegemaran Kak Zyee. Kak Zyee yang memperkenalkan kat aku time aku datang ke Restoran Resepi Sang Dewi (RSD) tempoh hari..(bulan lepas kalau x silap)

Ni dah masuk kali ke-2 bertembung dengan Kak Zyee di RSD.. tapi tak berpeluang nak ambil gambar pulak kali ke-2 ni.. Kecundang..Kak Zyee masuk dalam Giant, settle makan kat RSD aku pun masuk Giant jugak..

Bila keluar Giant, aku ingatkan Kak Zyee dah balik..Sebab tengok kat dalam RSD tu dia xde..Aku syak dia dah balik.. Aku pun bla.. Tup2 tengok kat fb..dia masih dalam Giant..sabar je la. Lagi pun aku kena rushing nak balik ofis balik..sebab aku gi RSD tu hari jumaat..jam dah dekat pukul 2 ptg..

Ok berbalik pada makanan di atas, ada orang panggil nama lain.. Lain tempat, lain panggilannya.. Ala tepung pulut dibulat2kan dan penyetkan kat tengah2..jangan sampai berlubang pulak.. pastu letak la jagung..ala cam bubur jagung la..Cuma tambah tepung pulut yang macam buah melaka tu. tapi buah melaka ada inti didalam..ini takde.. cuma kepit kan je ditengah2.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...