19 September 2012

Eczema



Sabtu lepas, aku gi klinik swasta P9...Eczema Aqil semakin menjadi-jadi...habis punggung dia melecet..Sampai nampak isi..tak sampai hati nak ambik gambar upload dlm blog...nanti korang tak lalu makan..hakikatnya memang teruk sangat..

So, doktor kasi ubat sapu, antibiotik dan krim..Sekarang dah nampak baik..tapi kat badan pulak naik biji-biji merah..sampai ke kaki..Sian anak mama..menggaru jek..tiap-tiap masa...

Semalam search kat internet...cari sumber untuk bantu/rawat sakit Aqil..Ada yg guna cetaphil, seba med, ezzara dll..

Dan malam tadi aku gi farmasi P14 cari benda alah tu.. Aku beli sabun seba med dan losyen ezzara..Ianya memang utk pesakit eczema...

Ianya hanya untuk merawat...Penyakit ni susah nak sembuh dan tak akan sembuh..Betul tak?? yang tu la aku tau..

Aku rasa Aqil ni kena eczema daripada aku le..Sebab time pregnant aku asyik gatal2 je...tak tau pulak tu eczema..2-3 bulan baru aku check kat doktor..Doktor mengesahkan aku ada eczema..Dan Aqil pun sama...

Doakan kami berdua ye kawan-kawan..

2 comments:

  1. anak aku pun ade eczema, stock azzera memang nonstop, krim azzera ni tak bahaya kalu termasuk mulut,cetaphill pun guna jugak, tp lebih sesuai guna azzera, jgn kasi dia panas2, nanti eczema tu akan bertmbah teruk

    ReplyDelete
  2. oo..tak bahaya ek kalau termasuk masuk..risau gak aku..sebab kat muka dia pun habis eczema

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...