27 July 2012

Sesi Memasak : Kuih Badak Berendam


Huhuhu...tak pasal-pasal balik 5.30 petang semalam.aku ni WP2..sebab kuih aku tak siap dikukus lagi, kasi peluang pada org yang balik 4.30 petang..

Kalau santan dah ada tengah hari tu, maybe kuih ni boleh siap awal (4.30).tengah hari kak aina balik ambik anak sekolah n then nak ke pasar beli daun pisang dan santan..tup-tup kak aina terlewat masuk. 2.40 baru muncul..

Bab-bab gentel dah siap direbus...cuma tunggu santan dan daun pisang je..so, sesi mengukus start dah dekat pukul 3.00 petang..tu pasal sesi mengukus siap lambat...

Hari ni kena habiskan sebelum pukul 3.00 petang memandangkan time rehat start kul 12 tengah hari..Boleh ke? Sempat ke nak melempengkan kulit ketayap ni...Kita tunggu dan lihat...On time or over time hahahaha...

Apa-apa hal, aku nak siapkan yang aku dulu..kalau ringan tulang atau takde keje bos kasi..boleh aku wat untuk uolssss yer..kang bos aku cari sebab petang semalam memang aku tak duduk kat tempat..habiskan masa kat pantri je..Buat hari-hari mau bos aku bising..So, kena bergilirla kalau kuihnya tak siap lagi..







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...