20 February 2012

Berdoa Di Facebook

Rasa macam pelik dan tak masuk akal. Adakah dimakbulkan jika kita berdoa kepada Allah melalui facebook. 

Mohon perlindungan, dimurahkan rezeki atau lain-lain. Sampai ke doa tu. Bukan setakat di facebook malah di twitter dan lain-lain media eletrik pun.

Kadang-kadang saya termenung mencari jawapan ini. Saya cuba cari di mana logiknya. Kalau saya salah, tolong bantu saya. Bukankah kita berdoa selepas solat waktu dll.

Contoh doa: "Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi hari yang mendatang."

Ce citer sikit...

3 comments:

  1. cam penah ku dengar soalan ni..heheh
    biasele tu..media sosial kn tempt meluahkn isi ht..umpama doa yg dipublish tu hrpn dorg le..sbg mlualhkn isi ht kot..sume org penah kot wt gitu kn

    ReplyDelete
  2. memang ramai yang buat..tapi difikir balik cam x logik je..setakat nak luahkan isi hati..marah or bla..bla ok la kot..tapi berdoa tu sgt x sesuai..Aku pun pernah buat jugak..tapi..aku fikir balik, cam x logik pulak..

    ReplyDelete
  3. doa bole di luahkan melalui pecakapn, tulisan..malah, niat pun satu doa jugak tu.. normal klw luahkan kat fb..hopefully ape yg mreka doakan tmakbul.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...