24 November 2011

Musim Banjir Datang Lagi

Terbaca status di facebook mengatakan kat kampung aku hujan lebat tak henti-henti. Air sungai dah besar. Bersiap sedia aje la menghadapi banjir seperti tahun-tahun lepas. 

Rumah mak aku selalu naik banjir. Sian mak, abah, adik, kakak kena angkut barang dari dapur dan ruang tamu bawa naik atas rumah. Sebab atas rumah selalunya tak kena banjir.

Yang kena kawasan rendah je. Ahad ni ada orang kahwin, harap-harap tak banjir la. Sian pulak raduk air pakai baju pengantin.

p/s: kalau dah Terengganu, Kelantan banjir, Pahang pun kena tempiasnya jugak..Pantai Timur la katakan..

2 comments:

  1. Betul tu..akak kat Kuantan ni..asyik ujan je dari semalam..kwsn yg rendah mmg kena ambillangkah berjaga-jaga..

    ReplyDelete
  2. ariana: kat Maran pun hujan lebat tak henti2..risau banjir je..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...