18 November 2011

Lambat Kahwin Rugi Besor

Hahahaha....topik menarik di petang Jumaat yang indah ini.

Sape sokong dengan tajuk diatas tu? Aku sokong...Tapi kalau jodoh belum sampai nak wat camner kan!!!Itu kuasa tuhan..Kamu kena jugak berusaha kann..
Aku bangga sebab kawin awal. Aku kawin masa umur aku 22 tahun...Muda kan!! Tapi dah matang sangat dah masa tu.

Sekarang dah 6 tahun hidup bersama dan memilik 3 orang cahayamata. Sangat-sangat bersyukur dengan rezeki yang tuhan berikan..
Yang sulung, tahun depan dah masuk darjah 1. Tetiba macam mimpi pulak aku rasa. Kejapnya masa berlalu. Aku rasa baru je dia masuk prasekolah..Tup..tup dah nak masuk darjah 1. Mas a berlalu dengan pantas..

Yang kawin lewat, ada jugak menyesal..Sebab bila tengak anak kita dah besar mula la berkata "rugi tak kawin awal, kalau tak mesti anak aku sekarang dah besar". kalau ko ada anak la..Boleh le cakap camtu..Sape suruh ko kawin lambat??????

Kadang-kadang aku wat kiraan sendiri. Bila umur aku 40 tahun, anak yang sulung dah berumur 18 tahun..Ok jugak kan..Dah besar, boleh bantu mama papa..

aku 28 tahun - kakak 6 tahun
aku 29 tahun - kakak 7 tahun
aku 30 tahun - kakak 8 tahun
.
.
.
.
aku 40 tahun - kakak 18 tahun
aku 50 tahun - kakak 28 tahun 
(kalau panjang umur la...)

Sekian untuk topik ni...

***semoga semuanya panjang umur....

2 comments:

  1. alamak sy umur 22 tahun depan..hehe betul2 mcm sy 21, umi sy 46 skrg boleh jadi kawan.share cerita, kemas rumah, masak same2 dah mcm adik beradik pulak.tp hormat sebagai seorg ibu tu tetap ade =)

    ReplyDelete
  2. ain syafiqa azmi: betul tu kan..tapi kalau takde pasangan camne nak kawin kan? dan kalau dah ada pasangan tu, cepat2 la..yer

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...