04 October 2011

Vintage vs Vantage

Apa itu Vintage?
-Sesuatu barang yang klasik/antik/lama.
-Murah untuk dibeli

Apa itu Vantage?
-Ianya bukan barang klasik/antik/lama. Ia berunsurkan english style.
-Mahal untuk dibeli

Nak cerita dengan korang semua, aku nak tukar hobi baru la..Tiba-tiba je aku rasa nak mengumpul barang-barang antik. Kat mana la boleh saya dapati barang tersebut. Tak mahal mana pun barangnya. Walaupun terpakai, tapi ia sangat bermakna sebab ia digunakan di zaman nenek moyang kita dulu kala.

Sekarang dah jarang nak temui semua barang ni. Tapi aku akan usahakan untuk mencari barang-barang antik ni. Kat rumah aku sekarang ni ada 2 barang antik iaitu kacip pinang dan pending.
Next entri nanti, aku akan post gambar tersebut.

Bukan itu sahaja, aku juga ada koleksi duit-duit lama. Bukan setakat duit negara kita je, yang luar negara punya pun ada..Nanti aku post jugak gambar duit-duit ni yer..Sabar tau!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...