03 October 2011

Karipap Pusing


Harap maaf, gambar tak complete...gambar dari awal takde..

Gambar diatas...tepung yang telah diuli dan digulungkan untuk kali kedua.

Setelah siap gulung...potong la mengikut saiz yang anda suka..


Setelah dipotong, gelekkan tepung tersebut menjadi leper..Cam gambar kedua tu.


Masukkan inti karipap.


Dah siap masuk inti, boleh la dikelimkan..

Kelim dengan jari je tau, jangan pakai acuan karipap..Baru nampak comel..kannn.


Siap sudah karipap ku ini..


Taraaa...Apa lagi..goreng la..

Dan inilah hasilnya..


Bahan untuk Inti:
Kentang
Ayam
Bawang Besar
Kari
Air secukupnya
Minyak secukupnya
Garam
Gula

Bahan untuk Kulit1:
Tepung Gandum
Marjerin

Bahan untuk Kulit2:
Tepung Gandum
Air
Garam

***Simple je kan..Selamat Mencuba..

***1st time buat karipap...selama ni makan yang mak masak..Sekarang aku makan dari air tangan ku sendiri..

3 comments:

  1. bagusla.. panduan nie nak cuba buat lah.. Tq ina.

    ReplyDelete
  2. sue: apa yg best nya...nanti akak bagi ek..balas membalas...

    lovely: nak ko buat, jgn lupa bagi aku rasa yer..

    semalam aku buat lagi tapi karipap biasa bukan yg pusing,,,tapi keras sikit so, takleh nak bawa hr ni..Insyaallah kalau jadi, aku bagi korang rasa ek..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...