11 August 2011

Keseimbangan Kerjaya Dan Keluarga


Fokus sebenarnya untuk hadir ke ceramah psikologi ini adalah untuk mencukupkan 7 hari
berkursus dalam setahun..Tapi tak sampai lagi...kena cari 2 hari 2 jam lagi untuk mencukupkan..Aduh...parah rasanya nak mencukupkan..Lepas ni kena la hadir banyak ceramah...Boleh cukup ke? Kalau dapat kursus 3 hari ok gak...

Berbalik kepada topik ceramah pada hari ni adalah "Keseimbangan Kerjaya Dan keluarga" yang disampaikan oleh Pn. Rahmah Othman dari LPPKN. Memang best la ceramah yang disampaikan beliau. Sampai terasa waktu berlalu dengan begitu pantas. Kalau boleh, bagi 1 hari pun takpe. Patutnya aku ajak laki pergi sama dengar ceramah tu. Takpe...balik nanti akan ku sampaikan ilmu ni kepada dia.

Penceramah banyak menceritakan kisah benar yang pernah terjadi di negara kita. Cerita sedih, kelakar dll. Ni nak share dengan korang satu kisah benar.

Kisah Neng a.k.a bibik

Ada sebuah keluarga ni..mempunyai bibik..Pada suatu malam, si ayah ni nak menidurkan anaknya tetapi si anaknya ni asyik nangis je. Si ayah tak tau nak wat apa, dia serahkan kepada bibiknya itu untuk menidurkan anaknya. Wah..bukan main senang si anak ni tidur. Keesokan harinya, si ayah ni balik kerumah, melihat keadaannya rumahnya sunyi sepi. Dia beranggapan si anaknya mesti sedang tidur. Ye memang betul tekaan si ayah ni. Selepas melihat si anak ni tidur dalam bilik bibiknya. Tapi yang terkejutnya, satu perkara yang diluar jangkaan telah berlaku. Patut la si anak dia ni susah sangat nak tidur dengan si ayah, rupa-rupanya ada cara lain yang bibik ni lakukan untuk menidurkan anaknya. Dia buat apa, tau tak? Bibik ni menghisap anu budak tu supaya si anak ni senang tidur. Astaghfirullahalazim...

So, pantaulah bibik2 korang kat rumah tu ye. Jangan memberi 100% kepercayaan kepadanya.

Dan banyak lagi ilmu yang akan dapat dalam ceramah ni. Aku kasi 5 bintang.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...