16 July 2011

Kampung Mu, Kampung Ku Jua

Cantik tak rumah ni? Tenang dan nyaman je rasanya bila tinggal di kampung. Lain la bandar, suasana yang sangat bising. Kesesakan yang aku paling tak suka..Ni bukan rumah my MIL..cuma hiasan je. Tapi ia kat daerah aku jugak..Maran. Ni adalah sebuah chalet@Tasik Maran. Kalau ada kenduri kendara, kat sini la sedara mara akan tinggal. Tak ingat pulak sewanya berapa.

Ni pulak pokok buah bidara@mata kucing. Tak masak lagi la wei..Maybe bulan puasa atau raya...masak la agaknya..Aku sangat suka buah ni. Tapi takleh makan over sangat. Nanti leh batuk dan sakit tekak. Manisssssss hoooo.

Yang ni pulak anak aku Si Aqil. Yang berbaju merah menyala ni adalah kakak iparku..Dan sorang lagi tu...me la..

3 comments:

  1. kampung yang begitu indah , saya sangat mengaguminya , karena saya terlahir disebuah kampung ......oh yaaa saya ingin bertanya , apakah di maran ada kg. bukit kuin ? jika ada saya mencari atok saya yang bernama Haji Akmad ( Tok janggut ) anak beliau bernama , Syafi'i , arbain ,siti muslihat , dan banyak lagi saya lupa.balas ke email saya : arelba@ymail.com. Atas bantuan anda diucapkan terima kasih .

    ReplyDelete
  2. SMA: saya akan bagi info kat emel saudara. TQ

    ReplyDelete
  3. Terima kasih sekali , atas kebaikan anda yang sudi
    untuk memeberi informasi kepada saya , semoga Allah senantiasa memberikan rahmat dan hidayahnya kepada Deyna Salam persahabatan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...