16 June 2011

Kisah Semalam Yang Masih Dalam Ingatan

Aku asyik tertanya-tanya pasal semalam. Semasa aku berada kat lif dot...dot..dot.

Masa tu aku nak naik lif dalam pukul 2 petang selepas jenguk anak kat taska.

Ada sorang makcik klener ni..dok sengih-sengih...kebetulan tu ada sorang pakcik kat

situ.

Aku naik la lif sama ngan makcik klener tu...Pastu tu dia cakap ngan aku...

"Maaf ye dik, baru nak butang baju...baru menetek orang tadi"...

Sebenarnya aku tak perasan pun baju dia tak berbutang..

Nasib baik makcik klener gtau..baru aku perasan..

Aku senyum je la..tak kata apa-apa..

Tapi dalam hati aku..masih tertanya-tanya...

"Makcik klener tu bawa anak gi keje ke? Ke makcik klener wat projek....ishh tak baik

salah sangka. Dah la kat lif tadi ada sorang pakcik ngan dia...

Masa dia cakap kat aku tu, siap gelak-gelak lagi..

Dalam hati aku.." nape makcik ni!!!"

Lantak ko la...

p/s: tak tau la makcik klener ni menetek sapo???Sebab kat lif tu...memang line clear..tak ramai lalu kat situ..yang tu aku fikir macam-macam. Sebab sebelum ni, aku pernah dengar citer yang begitu...

7 comments:

  1. lepas bc entry ni hati terus dup dap dup dap..berdebor.gila btui.tetiba jadi misteri dan takut pulak.lif belah mane ni kak?ada jgk wat perangai gitu eh..

    ReplyDelete
  2. CTM: ala lif nak ke taska tu...

    ReplyDelete
  3. kak ina makcik 2 kate "br menetek org td"
    so org boleh jadi seorg lelaki seorg wanita seorg kanak-kanak dan boleh jadi jugak pakcik td hahahaha wah hebat makcik clener wat projek tepi tangga kihkihkihkih

    ReplyDelete
  4. mucux: x tau menetek sapo...lagipun pun tempat tu sunyi...........line clear...

    ReplyDelete
  5. hihihi bole saya taw makcik cleaner yg mane? hahahahahaha i suke gosip2 nie :)

    ReplyDelete
  6. yg penting...bukan makcik klener kat tingkat kita la...ala tak kenal sangat la...kalau tengok lagi sekali...leh cam lagi..

    ReplyDelete
  7. goli hati aku baca entry ni... wakakaka...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...