29 June 2011

Bengang+Marah=Benci

Pernahkah korang merasa apa yang aku rasa sekarang ni?

Takkan takde kot, mesti ado kan..

Perasaan itu mesti ada pada setiap orang.

Aku tak terkecuali dari itu.

Dan hari ni, ada orang telah buat aku marah, bengang dan sekelip mata aku terus benci dia.

Tak kira la ko sape..

Kesnya begini:

Kebiasaannya aku memang tak balik rumah tengahari, tapi hari ni aku terasa nak balik memandang geng sepantri aku takdo..So, aku ambik anak aku balik sekolah pukul 12 tgh hari. Dah memang dia habis sekolah pukul 12 tgh hari. Takkan aku nak ambik dia pukul 1 tgh hari pulok. Tak masuk akal. Hari ni je aku balik rumah ye kawan-kawan. Semalam, kelmarin, minggu lepas, bulan lepas aku tak balik pun..Aku ada je kat opis ni. Kalau aku gi jenguk anak aku kat taska pun, aku turun pukul 12.45 tgh hari hokeyyy..Memang dah lunch time. Tapi tadi aku balik rumah, dapat malang lak..

Masuk opis kena bebel ngan orang yang suka bebel. Dia soal aku pegi mana pukul 12 tgh hari tadi. Aku jawab sejujurnya. Aku ambik anak. Dan aku gtau yang anak aku keluar pukul berapa dan segalanya aku jawab dengan sejujurnya. Dia tanya aku lagi, camne aku boleh keluar awal, sepatutnya x boleh keluar awal!!!Aku pun citer la bla..bla..bla..Ni semua atas budi bicara boss...Takkan bos tak bagi ambik anak balik sekolah..Aku menjawab.Baru hari ni. Dia kata sepatutnya, kalau aku keluar awal, aku kena ganti balik aka lewatkan waktu pulang...Cthnya: pukul 7mlm ke!!!@@$$$

Wow...Suka statement tu!!!Kalau aku takde anak, memang aku boleh sangat-sangat tanpa disuruh buat begitu. Tapi saya ada anak..tolong la faham. Pukul 8 mlm pun aku boleh balik..(nak menambah bil letrik kat ofis)..x fikir punya ayat...

Aku cakap lagi kat dia. Petang anak saya KAFA, balik pukul 5.30 petang..Saya boleh lewatkan masa pulang saya tu, walau sepatutnya saya habis keje pukul 5 petang. Saya hokeyy je..Nampak ke saya balik lambat???Tak nampak kan!!Saya keluar awal je yang dia nampak...Not fair lorr..Sape nak ambik kalau saya balik pukul 7 mlm. Maknanya saya boleh ambik anak sekejap n then datang balik ofis..Ya Ampun habis la duit gaji aku isi minyak ke hulu hilir..Pastu bawa anak gi ofis maknanya lorr...Wow..mesti dia ingat gaji aku sama ngan dia...RM6k++++.

Masa aku gi ambik anak aku, dia minta no.fon aku dr kawan aku..Pastu kawan aku cakap xde no.fon aku. Sanggup beb!!!Pasal nak cari fail punye pasal..Kalau dia ada no.fon aku pun, macam la aku ingat semua nama fail yang ada..Beratus fail dlm senarai aku ni..Mana aku ingat..Aku bukan komputer yang boleh search je nama fail..Tup..tup boleh keluar..

Takdo maknanye..Kalau betul2 urgent la kan..Nape tak suruh kawan saya tu cari..Partner aku le??? Bukan aku suruh unit lain yang cari..Unit aku gak..Tapi idoknya dia suruh kawan aku cari..Ape hal??

Cukup la sampai disini...Luahan hati yang panas membara.

Saya dah bosan dengan semua ini..6tahun aku dah merasa pahit manis kehidupan disini.

"Bos is always right"

Saya paling tak suka:
  • Bila ada orang kacau aku bila aku bertugas di kaunter.
  • Bila bos buka fail sendiri tanpa pengetahuan aku sebab aku ni perekod fail.
  • Bila aku tanya fail dan dia cakap tiada di tempat padahal ade je kat tempat dia..(awal-awal dah cakap xde sebelum cari dulu)
  • Bila dia taknak sign cuti aku.(Saya tak boleh sign, sebab saya ni baru aka junior lagi).Susahnya nak cutiiiii.Tak apply salah, bila apply, taknak sign pulok. aduiii..Tu sebab kadang-kadang terjadinya EL.
Saya sangat sedey...Saya perlukan masa untuk kembali normal..Sebab sekarang saya tak normal...Hokeyyy!!!

Aku nak cari ketenangan di kampung..Jumaat dan Isnin aku cutiii..

Pesanan: Ini adalah blog aku...semua ikhlas dari dalam hati aku..Tak tipu punyer..Tiada unsur-unsur politik, lucah dan yang sewaktu dengannya.

Kategori: Blog peribadi/kekeluargaan.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...