12 May 2011

Menghilir Di Sungai Pahang

Sungai ni la tempat aku bermandi-manda. Itu dulu punya citer.
Dah lama tak berendam kat Sg. Pahang mencari etok dan berlari di atas pasir di tengah sungai.

Time ni Sg. Pahang, airnya besar sikit. Ingatkan surut. Kalau surut mau aku terjun bawa anak-anak aku.

Latar belakang kan Sg. Pahang.



Aku, Aqil, Alya dan Ain (sepupu).
Ain sedang pregnant anak sulung tu pasal nampak pucat je.

Aku, mak dan sape lg ek???(xtau)

Ni la keluarga aku. Tapi kurang sorang je. Adik no.6 takde dalam gambar ni. Aku no.3 dari 7 adik beradik. Dan yang kawin paling awal..

Dulu-dulu bila nak ke Kg. Kuala Wau mesti kena naik bot tapi sekarang dah ada alternatif lain. Jalan darat. Setelah adanya jalan darat, aku dah tak naik bot meredah sungai Pahang. Lagipun aku bawa anak3..takut lak naik bot kecik.

Kalau ada bot besar takde la takut sangat. Tapi sekarang bot besar dah takde. Tenggelam/hanyut kalau x silap la.

2 comments:

  1. wa..akak org phg ker?hehe...jalan2 dari mister linky nad..:)

    ReplyDelete
  2. ye..akak anak jati pahang...tq sudi jenguk kat blog ni ye..nanti akak jenguk miss nadya lak.K

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...